افتتاح سیستم معلوماتی مرکزی اداره انرژی هستوی

aaehc-af
چهارشنبه ۱۳۹۹/۷/۲۳ - ۱۴:۳۰
افتتاح سرور معلوماتی مرکزی اداره انرژی هستوی

سرور معلوماتی مرکزی اداره انرژی هستوی به منظور تشریک اطلاعات درون سازمانی و منابع نرم‌افزار و سخت افزار در بخش‌های مختلف این اداره، طی مراسمی توسط محترم دکتور‌ طاهر شاران رئیس عمومی اداره انرژی هستوی و محترم عمر منصور انصاری سرپرست و معاون تخنیکی اداره اترا رسما افتتاح و به بهره‌برداری سپرده شد.

در این افتتاحیه آقای شاران بیان نمود که این سیستم در جهت رونق حکومت‌داری الکترونیکی و به منظور استفاده در تحقیقات تکنالوژی هستوی، تنظیم امور یومیه، از قبیل تشریک و استفاده درون‌سازمانی برنامه‌های خاص، تشریک منابع سخت‌افزار و نرم‌افزار با پردازش بالا، ایجاد شده و بر کارکرد اداره، نقش موثر داشته و می‌تواند ما را در راستای سهم‌گیری در توسعه‌ پایدار و رشد و شگوفایی کشور یاری نماید.

آقای شاران ضمن اظهار سپاس از همکاری‌های مالی و تخنیکی اداره اترا در عرصه ایجاد سرور معلوماتی مرکزی این اداره، بیان داشت که فعالیت‌های اداره اترا از زمان تاسیس تا کنون بسیار چشم‌گیر و موفقانه بوده است. با توجه به فعالیت‌های دو دهه اخیر سکتور‌های انکشافی کشور، سکتور مخابرات از جمله سکتور‌های موفق بوده و توانسته است زمینه را برای فعالیت‌ها و رقابت‌های سالم بخوبی فراهم نماید. آقای شاران افزود که لازم است سائر سکتورها نیز با استفاده از تجربیات سکتور مخابراتی بخش‌های خصوصی را در همه عرصه‌ها فعال نمایند، تا بتوانیم با ایجاد رقابت‌های سالم، خدمات شایسته و ارزنده را برای شهروندان کشور عرضه نمائیم.

آقای شاران نقش بکارگیری و استفاده از تکنالوژی در زندگی امروز را ارزنده و حیاتی خوانده افزود که توسعه، پیشرفت، رفاه و آسایش کنونی کشور‌های جهان محصول اکتشافات و تحقیقات علمی و بخصوص بکارگیری تکنالوژی که محصول و میوه علم است، می‌باشد. آقای شاران در ادامه یاد آور شد که میان سرمایه‌گذاری در عرصه تکنالوژی و توسعه پایدار کشور‌ها رابطه عمیق و جدی وجود دارد و به هر میزان که توان کشورها در عرصه‌ی تکنالوژی بیشتر باشد به همان میزان رشد و توسعه پایدار افزایش می‌یابد و سرمایه‌گذاری در این عرصه سبب افزایش عایدات ملی در کشور می‌گردد. سائر کشورها در زمینه تکنالوژی سرمایه گزاری‌های هنگفت می‌نمایند. لذا افزایش سرمایه‌گذاری در عرصه تکنالوژی در افغانستان را مهم دانسته و یکی از نیاز‌های اساسی کشور خواند.

آقای شاران همچنان افزود که بر اساس مطالعات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تکنالوژی هستوی در ۷۵ درصد پروژه‌‌های انکشافی و توسعه پایدار کشور‌ها نقش کلیدی و اساسی دارد و اداره انرژی هستوی نیز تلاش دارد که در این قسمت با افزایش ظرفیت‌ها و نیروهای تخصصی خود در همکاری با سائر ادارات نقش اساسی را ایفا نموده و در راستای توسعه پایدار بخصوص بخش‌های طبابت، زراعت، مدیریت آب‌های زیرزمینی، صنعت و تولید انرژی از تکنالوژی هستوی اسفاده بهینه نماید. هم‌چنین بیان نمود که تکنالوژی هستوی در عرصه طبابت، تشخیص و تداوی امراض بخصوص سرطان نقش اساسی دارد، اما در کشور ما تا کنون هیج مرکز تشخیص و تداوی سرطان ایجاد نشده است. اداره انرژی هستوی آماده و متعهد است که با وزارت صحت عامه و سائر ادارات مرتبط در بخش ظرفیت‌سازی و رهنمایی‌های تخصصی در جهت فعال‌سازی سکتور طب هستوی افغانستان همکاری نماید. زراعت هستوی یک بخش مهم و مدرن در دنیای امروز است که می‌تواند در مدیرنیزه نمودن زراعت، در عرصه کاهش آفت‌های زراعتی، افزایش طول عمر محصولات زراعتی و میوه‌جات، اصلاح بذر‌ها و مصئونیت مواد غذای نقش اساسی داشته باشد و ما امیدواریم که در آینده زراعت هستوی را در کشور فعال نمائیم. هم‌چنین تکنالوژی هستوی در عرصه مدیرت‌ آب‌های زیر زمینی و تهیه نقشه‌ی آب‌های زیر زمینی، صنعت و تولید انرژی نیز نقش کلیدی دارد. لذا این موضوعات باید در عرصه‌ی سیاست‌گذاری‌های کلان کشور در نظر گرفته شده و هماهنگی و همسوی در سطح ملی و بخش‌های مختلف مانند اداره اترا و اداره انرژی هستوی که در این عرصه فعالیت دارند ایجاد گردد و در این راستا ما نیازمند ایجاد یک بورد مشخص هستیم تا با استفاده از آن در عرصه سیاست‌گذاری‌های کلان در زمینه ساینس و تکنالوژی و رفاه و توسعه همه‌جانبه کشور فعالیت‌ نمائیم.

در ادامه محترم عمر منصور انصاری سرپرست و معاون تخنیکی اداره اترا ضمن اظهار خرسندی از حضور در این مراسم گفت: کشور در عرصه‌های مختلف نیازمند استفاده از تکنالوژی است و خدمات تکنالوژیکی و انترنتی از اولویت‌های هر اداره می‌باشد. وی افزود اداره اترا در همکاری با سائر ادارات، میکانیزم مشخص را در جهت افزایش خدمات و همکاری‌های تخنیکی و تکنالوژیکی با ادارات، ایجاد می‌نماید و در آینده تلاش ما بر این خواهد بود که با ادارات مختلف بخصوص اداره انرژی هستوی که از اهمیت خاص برخوردار است، همکاری‌های خود را در عصه تجهیزات تخنیکی افزایش دهیم.

این برنامه با اهدای لوح سپاس از سوی رهبری اداره انرژی هستوی به منظور قدردانی و سپاسگزاری از همکاری‌های اداره اترا در زمینه ایجاد سیستم معلوماتی مرکزی اداره انرژی هستوی به رهبری اداره اترا، پایان یافت.

تصاویر برنامه

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۰:۲۴
Background image

ارایه پریزنتیشن تحت نام پالیسی افزایش مشارکت زنان درخدمات ملکی در اداره انرژی هستوی افغانستان

در این برنامه محترم ذاهدالله ذاهد سرپرست رئیس و معاون اداره انرژی هستوی ، روسا، امرین و کارکنان اداره اشتراک ورزیده بودند.

برنامه پالیسی افزایش مشارکت زنان در خدمات ملکی توسط عزیزه. . .

دوشنبه ۱۴۰۰/۴/۱۴ - ۱۵:۵۷
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطای قرارداد

بدینوسیله به تأسی از فقره 2 ماده 43 قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده میشود که اداره انرژی هستوی در نظر دارد قرارداد خریداری (61) قلم قرطاسیه باب ضرورت سال مالی 1400، دارای کود نمبر a. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۴/۱ - ۱۰:۴۰
Background image

گزارش کاری سفر یک ساله علمی- تخنیکی محمد رؤف آگاه

دوره آموزشی یک‌ساله تحت عنوان (Academic and Clinical Training in Medical Physics) از جانب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اداره انرژی هستوی افغانستان در پوهنتون تهران و انستیتوت کنسر. . .

بازگشت به خبر