ثبت و راجستر سیزده پایه ماشین اکسری در مراکز صحی ولایت-پروان

aaehc-af
دوشنبه ۱۴۰۰/۱/۹ - ۱۴:۵۳
ثبت و راجستر سیزده پایه ماشین اکسری در مراکز صحی ولایت-پروان

به تعداد 13 پایه ماشین اکسری در 12 شفاخانه و مراکز صحی در ولایت پروان ثبت و راجستر شد.

آمریت انرژی هستوی حوزه مرکز در نیمه دوم سالی مالی 1398 به منظور استفاده صلح آمیز از  مواد هستوی در زندگی روزمره انسانها، ثبت ماشین تولید شعاع های آیونایز کننده، حفاظت مردم و تکنیشن کاران از خطرات و اضرار اشعه، توزیع جواز برای ماشین های تولید کننده شعاع خطرناک، جلوگیری از قاچاق مواد رادیواکتیف، دفن زباله های رادیواکتیفی و استندرد سازی محل نگهداری ماشین های متذکره به فعالیت رسمی خویش آغاز نموده است.

این آمریت در سطح زون در بخش های مربوطه فعالیت دارد که در سال مالی 1400 فعالیت کاری خویش را در سطح چهار ولایت ( بامیان، پروان، میدان وردک و دایکندی) آغاز کرده است .

که این بار مطابق پلان و تقسیم اوقات کاری کارمندان این  اداره به ولایت پروان سفر نمودند.

در جریان سفر به این ولایت با محترم فضل الدین عیار والی ولایت پروان و با مسئولین 13 اداره دولتی از حیث  ارتباط کاری ملاقات گردیده است. و هر یک از مسئولین ادارات و والی محترم ولایت پروان  بر علاوه استقبال بی شایعبه شان از  ایجاد تشکیلات فعالیت های مهم و حیاتی این اداره در سطح زون، همکاری همه جانبه در اجرای فعالیت ها نموده اند.

 در این سفر کارمندان این آمریت ثبت و راجستر  به تعداد 13 ماشین اکسری در 12 شفاخانه و مراکز  صحی، تریننگ و آگاهی دهی برای تکنیشن کاران از خطرات اشعه x و چک مقدار دوز در  اتاق نصب ماشین ها دروازه ها و اتاق های  همجوار آن انجام داده است. و از نحوه فعالیت و تطبیق قانون و استندرد ها نظارت صورت گرفته است. 

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۰:۲۴
Background image

ارایه پریزنتیشن تحت نام پالیسی افزایش مشارکت زنان درخدمات ملکی در اداره انرژی هستوی افغانستان

در این برنامه محترم ذاهدالله ذاهد سرپرست رئیس و معاون اداره انرژی هستوی ، روسا، امرین و کارکنان اداره اشتراک ورزیده بودند.

برنامه پالیسی افزایش مشارکت زنان در خدمات ملکی توسط عزیزه. . .

دوشنبه ۱۴۰۰/۴/۱۴ - ۱۵:۵۷
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطای قرارداد

بدینوسیله به تأسی از فقره 2 ماده 43 قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده میشود که اداره انرژی هستوی در نظر دارد قرارداد خریداری (61) قلم قرطاسیه باب ضرورت سال مالی 1400، دارای کود نمبر a. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۴/۱ - ۱۰:۴۰
Background image

گزارش کاری سفر یک ساله علمی- تخنیکی محمد رؤف آگاه

دوره آموزشی یک‌ساله تحت عنوان (Academic and Clinical Training in Medical Physics) از جانب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اداره انرژی هستوی افغانستان در پوهنتون تهران و انستیتوت کنسر. . .

بازگشت به خبر