سیمینار آموزشی تداوی امراض سرطانی توسط شعاع Radiation therapy

aaehc-af
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۴/۴ - ۱۵:۹
سیمینار

برنامه یی که تحت نام تداوی امراض سرطانی توسط شعاع Radiation therapy به همکاری سازمان بین المللی انرژی اتمی IAEA به مدت یک ماه در کشور ایران دایر گردیده بود و هدف آن نحوه ای تداوی امراض سرطانی توسط شعاع  و حفاظت در برابر شعاع در بخش رادیوتراپی بوده و در آن محترمین سید نعیم "شهاب" و اول خان "طوطاخیل" کارمندان این اداره اشتراک ورزیده بودند. سیمینار علمی شانرا در این مورد در تالار کمیسیون عالی انرژی اتمی برای کارمندان اداره ارایه نمودند.

رادیوتراپی نقش بسیار مهم واساسی را در تداوی امراض سرطانی دارد که حدودا ۵۰ الی ۶۰ فیصد از مریضان سرطانی به بخش رادیو تراپی ارجاع میگردد، که درین بخش نیروی متخصص ، تجهیزات و دستگاه های تداوی با اشعه و مکان مناسب جهت ساختن مراکز رادیوتراپی ضرورت است و توسط این تخنیک سرطانهای سر،گردن، پستان، سرطان دهنه رحم، و سایر سرطانها تداوی و تحت کنترول قرار میگیرد.

در خاتمه  ایشان این برنامه آموزشی را در تاًسیس و راه اندازی مراکز مهم, همکاری تخنیکی علمی و مشوره های مفید جهت فعال سازی مراکز مطابق به ستندرد های بین المللی جهت استفاده بهینه از این تکنالوژی و جلوگیری از آسیب رسیدن به محیط و مردم، مفید دانسته و خواهان برگزاری همچو برنامه های دیگر نیز شدند.

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۰:۲۴
Background image

ارایه پریزنتیشن تحت نام پالیسی افزایش مشارکت زنان درخدمات ملکی در اداره انرژی هستوی افغانستان

در این برنامه محترم ذاهدالله ذاهد سرپرست رئیس و معاون اداره انرژی هستوی ، روسا، امرین و کارکنان اداره اشتراک ورزیده بودند.

برنامه پالیسی افزایش مشارکت زنان در خدمات ملکی توسط عزیزه. . .

دوشنبه ۱۴۰۰/۴/۱۴ - ۱۵:۵۷
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطای قرارداد

بدینوسیله به تأسی از فقره 2 ماده 43 قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده میشود که اداره انرژی هستوی در نظر دارد قرارداد خریداری (61) قلم قرطاسیه باب ضرورت سال مالی 1400، دارای کود نمبر a. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۴/۱ - ۱۰:۴۰
Background image

گزارش کاری سفر یک ساله علمی- تخنیکی محمد رؤف آگاه

دوره آموزشی یک‌ساله تحت عنوان (Academic and Clinical Training in Medical Physics) از جانب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اداره انرژی هستوی افغانستان در پوهنتون تهران و انستیتوت کنسر. . .

بازگشت به خبر