تفاهم‌نامه همکاری علمی- تخنیکی میان اداره انرژی هستوی و پوهنتون کابل

aaehc-af
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۱۰/۳ - ۲۱:۲۶
تفاهم‌نامه همکاری علمی- تخنیکی میان اداره انرژی هستوی و پوهنتون کابل

عصر روز دوشنبه مورخ ۲جدی ۱۳۹۸، طی یک نشست رسمی با حضور داشت محترم دکتور طاهر شاران رئیس عمومی اداره انرژی هستوی و محترم پوهنمل حمیدالله فاروقی رئیس پوهنتون کابل و مشاور ارشد رئیس جمهور در امور تحصیلات عالی، محترم انعام الدین نائب‌خیل رئیس منع سلاح کیمیاوی و بیولوژیکی، محترم پوهندوی آقا محمد ژکفر رئیس پوهنځی فارمسی پوهنتون کابل و تعداد از رئیسان و کارمندان اداره انرژی هستوی و مسئولین پوهنتون کابل،تفاهم‌نامه همکاری علمی- تخنیکی میان اداره انرژی هستوی و پوهنځی فارمسی پوهنتون کابل به امضاء رسید.

این تفاهم‌نامه به منظور تبادل و همکاری های علمی- تخنیکی میان اداره انرژی هستوی و پوهنځی فارمسی در بخش های مختلف و استفاده از ظرفیت های علمی- تخنیکی دو طرف همچون تحقیقات علمی، استفاده از امکانات و تجهیزات لابراتواری، فراهم نمودن زمینه های بهتر استفاده دانشجویان پوهنځی فارمسی از لابراتوار و امکانات اداره انرژی هستوی، تبادل اطلاعات علمی و ارتقای ظرفیت کارمندان تخصصی و مسلکی هر دو نهاد در قالب اسکالرشیب و فیلوشیب های علمی،نشر مقالات در مجلات علمی دو طرف، همکاری هرنوع تبادل علمی-تخنیکی میان این دو نهاد در چهارچوب همین تفاهم‌نامه صورت می گیرد.

قابل یادآوری است که اداره انرژی هستوی افغانستان درسال ۱۳۸۹هجری خورشیدی تاسیس گردیده و  ریاست منع سلاح کیمیاوی و بیولوژیکی یکی از ریاست های تخصصی و تخنیکی این اداره می باشد که در راستای تطبیق کنوانسیون های بین المللی از جمله؛ (CWC) کنوانسیون سلاح های کیمیاوی، (BTWC) کنوانسیون سلاح های بیولوژیکی وزهری، استفاده صلح آمیز از مواد کیمیا، بیولوژی و تکنالوژی هستوی در طب، فارمسی، صنعت، زراعت وتحقیقات و همچنان امنیت ومصؤنیت کیمیاوی وبیولوژیکی در صنایع کیمیاوی ولابراتوار ها، انکشاف صنایع کیمیاوی و ترویج کیمیای مدرن در صنایع کیمیاوی کشور تلاش می‌نماید.

همچنین لابراتوار مواد کیمیاوی و بیولوژیکی این ریاست زمینه تحقیق و پژوهش های بهتر علمی را برای دانشجویان پوهنځی فارمسی ایجاد کرده می تواند و همچنین فرصت های خوبی برای مسوولین و کارمندان دو طرف ایجاد خواهند شد.

اداره انرژی هستوی افغانستان جهت نیل به اهداف اساسی این اداره بطور بهتر و آسان‌تر، خواهان همکاری وهماهنگی و ایجاد فرصت های بهتر از طریق ایجاد تفاهم نامه ها با مراکز علمی،تخصصی، تحقیقاتی و سایر ادارات دولتی در افغانستان مي باشد.

در پایان این نشست بنابر پیشنهاد محترم دکتور طاهر شاران رئیس عمومی اداره انرژی هستوی به خاطر همکاری های علمی و ترویج تکنالوژی هستوی در زراعت، معادن، آب های زیر زمینی، طب و صنعت، قرار بر آن شد که یک جلسه عمومی میان مسوولین بخش های مربوطه گرفته شود تا یک تفاهم نامه کلی میان اداره انرژی هستوی و پوهنتون کابل تعریف شود، بنابراین محترم پوهنمل حمیدالله فاروقی ريیس پوهنتون کابل ضمن سپاسگزاری از همکاری دوامدار اداره انرژی هستوی با پوهنتون کابل از این پیشنهاد جناب دکتور شاران به گرمی استقبال نموده و خواهان همکاری های بیشتر ایشان گردید.

تازه ترین خبر

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۵/۱۹ - ۱۰:۲۴
Background image

ارایه پریزنتیشن تحت نام پالیسی افزایش مشارکت زنان درخدمات ملکی در اداره انرژی هستوی افغانستان

در این برنامه محترم ذاهدالله ذاهد سرپرست رئیس و معاون اداره انرژی هستوی ، روسا، امرین و کارکنان اداره اشتراک ورزیده بودند.

برنامه پالیسی افزایش مشارکت زنان در خدمات ملکی توسط عزیزه. . .

دوشنبه ۱۴۰۰/۴/۱۴ - ۱۵:۵۷
Background image

اطلاعیه تصمیم اعطای قرارداد

بدینوسیله به تأسی از فقره 2 ماده 43 قانون تدارکات به اطلاع عموم رسانیده میشود که اداره انرژی هستوی در نظر دارد قرارداد خریداری (61) قلم قرطاسیه باب ضرورت سال مالی 1400، دارای کود نمبر a. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۴/۱ - ۱۰:۴۰
Background image

گزارش کاری سفر یک ساله علمی- تخنیکی محمد رؤف آگاه

دوره آموزشی یک‌ساله تحت عنوان (Academic and Clinical Training in Medical Physics) از جانب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اداره انرژی هستوی افغانستان در پوهنتون تهران و انستیتوت کنسر. . .

بازگشت به خبر